Нові ринки, нові двигуни – майбутнє автомобіля
У світі знайдеться небагато винаходів, які б змінили життя людей так
сильно, як автомобілі. Але понад 100-річна історія машини з двигуном
внутрішнього згорання завершується. Попереду – нова технічна революція.
Німецька промисловість відзначає 125 річницю створення першого
автомобіля. Але настрій не лише святковий, адже автомпром стоїть на
порозі радикальних змін. По-перше, автомобілі в майбутньому, швидше за
все, матимуть електричний двигун. По-друге, найбільшим автомобільним
ринком стане Азія, передусім – Китай. Крістоф Штюрмер з німецької
консалтингової фірми IHS Global Insight називає це «подвійною
революцією»: «З одного боку відбувається географічний зсув попиту, що
потребує нових інвестицій». З іншого боку, каже Штюрмер, виникають нові
технології, на розробку яких потрібні великі суми та багато часу.
Проблеми електродвигунів залишаються
«Ми одного разу винайшли автомобіль, і ми зробимо це ще раз», -
заявив недавно голова правління німецького концерну Daimler Дітер Цетше.
Насправді зробити це буде нелегко, вважає експерт Штефан Брацель з
Центру автомобільних досліджень у Берґіш-Ґладбаху. Розробка нових видів
двигунів потребує великих капіталовкладень, незалежно від того, чи це
електричний, гібридний двигун чи двигун, що працює на енергії водню.
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: BMW з водневим двигуном (2006)
Брацель прогнозує, що мине ще багато років, поки альтернативні двигуни
замінять традиційні двигуни внутрішнього згорання (ДВЗ). Достатньо
назвати лише одну проблему електричних двигунів – важкі та дорогі
акумулятори, на яких машина може проїхати відносно невелику відстань.
Не кожен струм екологічно чистий
Поки що німецькі компанії відстають від азіатських конкурентів.
Найбільший німецький клуб автолюбителів ADAC недавно назвав «Автомобілем
майбутнього 2011» модель Toyota Auris з гібридним двигуном.
Критики кажуть, що автомобіль з електричним двигуном ще не означає,
що він оптимальний з точки зору захисту природи. Це можливо лише за
умови, що струм виробляється з відновлювальних джерел енергії – сонця,
вітру чи біомаси. Адже якщо струм виробляється на звичайних теплових
електростанціях, де спалюють вугілля, то назвати такий струм екологічно
чистим неможливо.
Загалом німецькі автомобільні концерни часто критикують за те, що
вони десятки років створювали машини з потужними двигунами. Ці «монстри»
споживають багато пального і викидають в атмосферу багато вуглекислого
газу. На ринку малолітражних авто в Європі домінують французи та японці.
Чи вдасться німцям їх наздогнати та випередити – покаже час.
Роман Гончаренко / dpa / dapd Редактор: Леся Юрченко
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14802197,00.html
|