№ |
Зміст завдання |
Правильна відповідь |
Відповідність завдання
підручникам, посібникам, затвердженим Міністерством освіти і науки
України |
1 |
Укажіть,
на якому рівні організації живої матерії здійснюється вільний обмін
спадковою інформацією між різними представниками певного виду та
передача її нащадкам: |
популяційно-видовому |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 ст. 7 – 8 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В.,
Данилов С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних
закладів ?Х.: Торсінг, 2001 ст. 24 |
2 |
Укажіть групу елементів (Йод, Купрум, Цинк та інші), вміст яких у
клітині незначний: |
мікроелементи |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 ст. 13-14 |
3 |
Який з перелічених білків має четвертинну структуру? |
гемоглобін крові |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 ст. 23-24 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В.,
Данилов С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних
закладів ?Х.: Торсінг, 2001 ст. 72 |
4 |
Укажіть процес, який призводить до руйнування первинної структури
білка: |
деструкція |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 ст.25 |
5 |
Визначте кількість аденінових нуклеотидів у молекулі ДНК, якщо
гуанінові нуклеотиди становлять 34 % від загальної кількості: |
16 % |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 ст.33-34 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В.,
Данилов С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних
закладів ?Х.: Торсінг, 2001 ст. 81 |
6 |
Укажіть організми, клітини яких здатні до фагоцитозу: |
тварини |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст.81,
Кучеренко М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна
біологія: підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів
?К.: Генеза 2003, 2004 ст. 59, Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков
В.В. Біологія: підручник для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів
?К.: Генеза, 2002. ст.. 15 |
7 |
Укажіть органічну речовину, яка заповнюючи проміжки між волокнами
целюлози призводить до здерев’яніння клітинних стінок: |
лігнін |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 ст. 61 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В., Данилов
С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів
?Х.: Торсінг, 2001 ст. 115, 215 |
8 |
Укажіть групу органел, які належать до одномембранних: |
вакуолі, комплекс Гольджi, лізосоми |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 § 13 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В., Данилов
С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів
?Х.: Торсінг, 2001 §20 |
9 |
Укажіть процеси пластичного обміну: |
фотосинтез, синтез білків |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 §§ 25-27 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В.,
Данилов С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних
закладів ?Х.: Торсінг, 2001 §19, 22 |
10 |
Позначте фазу мейозу, під час якої відбувається кон’югація
гомологічних хромосом: |
профаза І |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 § 18 |
11 |
Укажіть, яка з перелічених структур має кільцеву молекулу ДНК і
рибосоми: |
мітохондрія |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 ст. 70 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В., Данилов
С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів
?Х.: Торсінг, 2001 ст. 150 |
12 |
Укажіть компонент клітини, функцію якого було з’ясовано під час
досліду з одноклітинною зеленою водорістю ацетабулярією: |
ядро |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004 ст.76 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В., Данилов
С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів
?Х.: Торсінг, 2001 ст. 177 |
13 |
Під
час проникнення вірусної частки через мембрану, в клітині утворюється
захисний білок, який пригнічує розмноження вірусів. Укажіть назву цього
білка: |
інтерферон |
Кучеренко М.Є., Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія: підручник для 10
кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза 2003, 2004 ст.89
Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В., Данилов С.А. Біологія 10.
Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів ?Х.: Торсінг, 2001
ст. 196 |
14 |
Укажіть представника Прокаріот: |
сальмонела |
Морозюк
С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх навчальних закладів
– Х.: Торсінг, 2000 §5, Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г.
Біологія: підручник для 6 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.:
Генеза, 2000. § 63 |
15 |
У відкриту рану на руці людини потрапила земля. Як можна врятувати
цю людину від зараження правцем? |
увести лікувальну сироватку |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю,Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст.83 |
16 |
Лишайники виконують функцію: |
індикатора чистоти повітря |
Морозюк
С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх навчальних закладів
– Х.: Торсінг, 2000 ст. 190, Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г.
Біологія: підручник для 6 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.:
Генеза, 2000 ст. 218 |
17 |
Укажіть органелу, яка є у прісноводних найпростіших та відсутня в
морських найпростіших: |
скоротлива вакуоля |
Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков В.В. Біологія: підручник для 7 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2002. ст.. 12 |
18 |
Укажіть гриб, який належить до нижчих: |
мукор |
Морозюк
С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх навчальних закладів
– Х.: Торсінг, 2000 ст.211, Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г.
Біологія: підручник для 6 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.:
Генеза, 2000. ст..183-184 |
19 |
Піреноїд водоростей це: |
Орган, що зберігає поживних речовин |
Мусієнко
М.М., Славний П.С., Балан П.Г. Біологія: підручник для 6 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2000 § 10,
Морозюк С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх навчальних
закладів – Х.: Торсінг, 2000, § 11 |
20 |
Укажіть тканину листка, в якій відбувається процес фотосинтезу: |
стовпчаста паренхіма |
Мусієнко
М.М., Славний П.С., Балан П.Г. Біологія: підручник для 6 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2000 ст.98, Морозюк
С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх навчальних закладів
– Х.: Торсінг, 2000, ст..158 |
21 |
Визначте, який орган є видозміненим коренем: |
коренеплід |
Морозюк С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх
навчальних закладів – Х.: Торсінг, 2000, ст.90,
Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г. Біологія: підручник для 6 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2000 ст.75 |
22 |
Укажіть, чим представлений гаметофіт папоротеподібних: |
заростком |
Морозюк С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх
навчальних закладів – Х.: Торсінг, 2000, § 23,
Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г. Біологія: підручник для 6 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2000 § 17 |
23 |
Укажіть головну відмінність голонасінних від вищих спорових: |
розмноження насінням |
Морозюк С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх
навчальних закладів – Х.: Торсінг, 2000, § 25,
Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г. Біологія: підручник для 6 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2000 § 19 |
24 |
Укажіть ознаку, що характеризує рослини класу Дводольні: |
наявність камбію |
Морозюк С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх
навчальних закладів – Х.: Торсінг, 2000, ст.125,
Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г. Біологія: підручник для 6 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2000 ст.174 |
25 |
Визначте
представника найпростіших, який може заглиблюватись у слизову оболонку
кишечника, живиться клітинами крові, що призводить до утворення виразок
та кривавого проносу: |
дизентерійна амеба |
Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков В.В. Біологія: підручник для 7 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2002, ст.20 |
26 |
Укажіть, видозміною якого органа є соковиті лусочки цибулини: |
листка |
Морозюк
С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх навчальних закладів
– Х.: Торсінг, 2000, ст.94, Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г.
Біологія: підручник для 6 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.:
Генеза, 2000 ст.108 |
27 |
Укажіть тканину тваринного організму, яка здатна сприймати,
проводити та аналізувати збудження: |
нервова |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст.20 |
28 |
З екто-, енто- та мезодерми розвиваються тканини й органи
тваринного організму. Визначте, яка з поданих комбінацій є правильною: |
Ектодерма -
Шкірні залози
Мезодерма -
Кістки
Ентодерма -
Гіпофіз |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 22-23 |
29 |
Укажіть функцію зелених залоз річкового рака: |
орган виділення |
Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков В.В. Біологія: підручник для 7 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2002, ст.66 |
30 |
Прочитайте
текст, у якому пропущено окремі слова та словосполучення, що позначені
цифрами. Виберіть правильний варіант відповіді. Шкіра у плазунів
(1), залози (2). Органами дихання є (3) легені. Кровоносна система (4)
типу. У плазунів серце (5), (6) кола кровообігу. Органами виділення є
(7). Очі захищені (8) повіками. |
1 – суха, 2 – відсутні, 3 – комірчасті, 4 – замкненого, 5 –
трикамерне, 6 – два, 7 – нирки, 8 – трьома. |
Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков В.В. Біологія: підручник для 7 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2002, § 41 |
31 |
Укажіть ознаку, що характерна лише для класу Ссавці: |
добре розвинені потові залози |
Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков В.В. Біологія: підручник для 7 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2002, § 51 |
32 |
Визначте, на якому з малюнків зображено м’язову тканину: |
|
Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков В.В. Біологія: підручник для 7 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2002, ст. 6, Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст. 20 |
33 |
Укажіть цифри, якими
на малюнку позначено середній та довгастий мозок: |
4 – середній мозок, 6 – довгастий мозок |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, § 11 |
34 |
Укажіть гормони, які регулюють вміст глюкози у крові: |
глюкагон, інсулін |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст.45 |
35 |
Укажіть, що забезпечує ріст кісток у товщину: |
внутрішній шар окістя |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст. 51 |
36 |
Визначте,
формені елементи крові, скориставшись поданою характеристикою. Дрібні
без’ядерні клітини, які мають форму двовгнутого диска, утворюються в
червоному кістковому мозку, руйнуються у селезінці та печінці: |
еритроцити |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст. 74 |
37 |
Укажіть, де знаходиться дихальний центр: |
у довгастому мозку |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст. 33, 118 |
38 |
Укажіть речовину, яка входить до складу слини і сприяє загоєнню ран
у ротовій порожнині та знищенню деяких бактерій: |
лізоцим |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст. 138 |
39 |
За добу в організмі людини утворюється 150-180 л первинної сечі, а
вторинної – близько 1,5 л. Така різниця пов’язана з процесом: |
реабсорбції |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 8 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, ст. 170-171 |
40 |
У
сім’ї, де батьки добре чують, мати має пряме волосся, а батько –
кучеряве (генотип матері – Ааbb, батька – АаВb), народилася глуха
дитина з прямим волоссям, їхня друга дитина добре чує і має кучеряве
волосся. Укажіть імовірність народження в цій сім’ї глухих дітей з
кучерявим волоссям, якщо ген кучерявого волосся (В) домінує над геном
прямого (в), глухота (а) – ознака рецесивна. Обидві пари генів
знаходяться в різних хромосомах. |
1/8 або 12,5 % |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, § 9 |
41 |
Визначте компонент середовища, який є антропогенним екологічним
фактором: |
викиди газів фабрик та заводів |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 118 |
42 |
Яке з поданих тверджень характеризує саморегуляцію біогеоценозу: |
коливання кількісних і якісних показників продуктивності |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 153 |
43 |
Визначте, до якої екологічної групи гідробіонтів належать дрібні
ракоподібні, медузи: |
планктон |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 126 |
44 |
Укажіть, які біогеоценози є найпродуктивнішими: |
суходільні |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 147 |
45 |
Визначте найважливіший фактор сезонної міграції птахів: |
зміна тривалості світлового дня |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 122 |
46 |
Використовуючи
спрощену схему кругообігу Нітрогену в екосистемі, визначте групу живих
організмів, які беруть участь у перетворенні амоніаку та сполук амонію
(NH3, NH4+) на нітрати (NO3?): |
нітрифікуючі бактерії |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 151, Кучеренко М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г.,
Войціцький В.М. Загальна біологія: підручник для 11 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза 2003, 2004, ст. 170 |
47 |
Використовуючи
правило екологічної піраміди, визначте, на скільки збільшилася маса
лисиці, якщо протягом дня вона з’їла 20 мишей (маса однієї миші – 10
г). Візьміть до уваги, що масова частка води в організмі становить 70 %
від загальної маси. |
6 г |
Кучеренко М.Є.,
Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія: підручник
для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза 2003, 2004,
ст. 158 |
48 |
Розгляньте малюнки. Визначте рослину, яка занесена до Червоної
книги України: |
Лілія лісова |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 186-187, Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г.
Біологія: підручник для 6 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.:
Генеза, 2007 § 68 |
49 |
Укажіть речовину, яка запобігає надлишковому випаровуванню води
листками рослин: |
віск |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, ст. 20 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В.,
Данилов С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних
закладів ?Х.: Торсінг, 2001 ст. 45-46 |
50 |
Укажіть правильну послідовність систематичного положення лисиці
звичайної: |
царство Тварини – підцарство Багатоклітинні тварини – тип Хордові
–підтип Хребетні – клас Ссавці – ряд Хижі – родина вовчі |
Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков В.В. Біологія: підручник для 7 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2002, § 3 |
51 |
Установіть відповідність між функціями та речовинами, які їх
виконують: |
Будівельна – целюлоза;
Рухова – міозин;
Каталітична – амілаза;
Транспортна – гемоглобін. |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004. § 2-5 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В., Данилов
С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів
?Х.: Торсінг, 2001 § 6-11 |
52 |
Установіть відповідність між функціями та органелами, які їх
виконують: |
Беруть участь у синтезі білка – рибосома.
Забезпечує розщеплення високомолекулярних речовин, клітинне травлення –
лізосома.
Бере участь в утворенні веретена поділу – клітинний центр.
Є енергетичною станцією клітини – мітохондрія. |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004. §13-16 Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В.,
Данилов С.А. Біологія 10. Підручник для загальноосвітніх навчальних
закладів ?Х.: Торсінг, 2001 §18, 19, 20,21 |
53 |
Установіть
відповідність між органами Ставковика великого, що позначені на малюнку
цифрами, та їхніми назвами, що позначені буквами: |
1 – нога; 2 – черепашка; 3 – щупальця; 4 – голова. |
Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Серебряков В.В. Біологія: підручник для 7 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2002, § 18 ст. 53 |
54 |
Установіть відповідність між складовими сенсорних систем і шляхами
сприйняття інформації: |
Колбочки сітківки ока – чутливість до яскравого освітлення.
Рецептори завитки – сприйняття звукових коливань.
Нюхові рецептори – сприйняття інтенсивності запахів.
Рецептори півколових каналів – сприйняття положення тіла в просторі. |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 9 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, §§ 2, 3, 6, 7, 8 |
55 |
Установіть
відповідність між складовими маточки (генеративного органа
покритонасінних рослин) під час подвійного запліднення та їхніми
зображеннями на малюнку: |
Спермії – А,
Яйцеклітина –Б;
Центральна клітина – В;
Вегетативна клітина – Д. |
Морозюк С.С. Біологія: підручник для 6 кл. Загальноосвітніх
навчальних закладів – Х.: Торсінг, 2000, § 29 ст.87,
Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г. Біологія: підручник для 6 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2000 § 36 ст.120 |
56 |
У
кролів ген, що відповідає за коротку шерсть (А) домінує над геном
довгої шерсті (а), а ген стоячих вух (В) – над геном капловухості (b).
Установіть відповідність між схемою схрещуванням кролів та розщепленням
ознак за фенотипом у потомстві: |
АаBb x AABB – усі з короткою шерстю та стоячими вухами.
AaBb x aabb – 1 (з короткою шерстю та стоячими вухами) : 1 (з короткою
шерстю, капловухі) : 1 (з довгою шерстю та стоячими вухами) : 1(з
довгою шерстю, капловухі).
AaBb x AaBb – 9 (з короткою шерстю та стоячими вухами) : 3 (з короткою
шерстю, капловухі) : 3 (з довгою шерстю та стоячими вухами) : 1 (з
довгою шерстю, капловухі).
Aabb x aabb – 1 (з короткою шерстю, капловухі) : 1 (з довгою шерстю,
капловухі) |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, §§ 9- 10 |
57 |
Установіть відповідність між організмами та трофічними рівнями: |
Планктон – продуцент.
Дельфін – консумент третього порядку.
Дрібні ракоподібні – консумент першого порядку.
Оселедець – консумент другого порядку. |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, § 33 ст. 151-152 |
58 |
Установіть відповідність між доказами еволюції в галузі
порівняльної анатомії та прикладами, які їх підтверджують: |
Гомологічні органи – крила кажана, верхні кінцівки людини.
Аналогічні органи – крила птаха, крила метелика.
Атавізми – поява хвоста, суцільного оволосіння тіла людини.
Рудименти – тазовий пояс у китів та безногої ящірки. |
Кучеренко
М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія:
підручник для 11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза
2003, 2004, § 44 ст. 205-207 |
59 |
Визначте послідовність передачі звукової хвилі на слухові
рецептори: |
Коливання барабанної перетинки ? коливання слухових кісточок ?
коливання перетинки овального вікна ? коливання рідини в завитці. |
Шабатура
М.Н., Матяш Н.Ю, Мотузний В.О. Біологія людини: підручник для 9 кл.
загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза, 2004, § 5-6 |
60 |
Установіть послідовність реакцій проходження світлової фази процесу
фотосинтезу: |
Поглинання
світлової енергії пігментами фотосистеми І ? відновлення НАДФ+ до
НАДФ?Н ? розщеплення молекули води під дією світла та певних ферментів
? виділення молекулярного кисню. |
Кучеренко М.Є., Вервес
Ю.Г., Балан П.Г., Войціцький В.М. Загальна біологія: підручник для 10
кл. загальноосвітніх навчальних закладів ?К.: Генеза 2003, 2004, §26
Данилова О.В., Шабанов Д.А., Брайон О.В., Данилов С.А. Біологія 10.
Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів ?Х.: Торсінг, 2001
ст. 24 |