Через десять років вулицями Німеччини мають їздити 10 мільйонів
електромобілів. Принаймні, таку мету проголосив уряд ФРН. Таким чином,
найближчим часом «електромобільного прориву» не очікується. Поки що в
Німеччині їздять 40 мільйонів машин із традиційними двигунами.
Зовсім інша ситуація в Азії. У першу чергу в Японії, де електромобілі
вже стали реальністю, хоча їх поки не так багато. Але найголовнішим
ринком для нових автомобільних технологій обіцяє стати Китай. Віднедавна
там продається більше мотоциклів з електричним двигуном, ніж із
традиційним. В автомобільній галузі китайці теж вийшли вперед, каже
Міхаель Карус, організатор конгресу з питань електромобільності в Бонні.
«У Китаї почалося перше серійне виробництво у пристойній кількості.
Компанія BYD торік виробила та продала – головним чином у Китаї та США –
шість тисяч електромобілів», - каже Карус. За його словами, в Європу
практично не потрапила жодна з цих машин.
Німцям не подобається короткий пробіг електромобілів
Повільне поширення електромобілів у Німеччині та Європі експерт
пояснює їхніми недоліками у порівнянні зі звичайними машинами. У першу
чергу – короткий пробіг. У більшості автомобілів заряд акумулятора
закінчується через 100 кілометрів. Звичайні машини можуть проїхати від
заправки до заправки, як правило, у шість разів більше. Отже, в очах
німецьких покупців електромобіль поки що програє.
У Китаї власники машин тримають планку не так високо, каже
Жан-Франсуа Тремблі, який проводив опитування в США, Китаї, Європі та
Японії на замовлення консалтингової компанії Ernst & Young. «У Китаї
є чимало автовласників, які купили свою першу машину два-три роки тому.
У них не таке ставлення до автомобіля, як у німців, які за своє життя
були власниками, наприклад, десятьох Volkswagen Golf».
Власники електромобілів, які хочуть користуватися ними як звичайними,
дуже швидко розуміють, що це дороге задоволення. Тут справа в
акумуляторах, каже професор Дірк Уве Зауер з Технічного університету в
західнонімецькому Аахені. Якщо в наступні десять років акумуляторні
батареї для електромобілів подешевшають вдвічі, Зауер розраховує так:
«Якщо ви хочете проїхати 100 кілометрів, для цього потрібні 15
кіловат-годин, якщо це більш-менш економна машина. Тобто витрати на
акумулятор становлять приблизно 4500 євро. За такою ціною виробники
автомобілів купують акумулятори»,- каже Сандер. Таким чином, за
співвідношенням пробігу й ціни електромобілі поки що програють.
Різні підходи до зарядження акумуляторів
Акумулятори – не єдина проблема електромобілів. Де можна їх
заряджати? І як довго триває цей процес? Погляди на ці питання
різняться, показав боннський конгрес з питань електромобільності. У
Німеччині вважається, що потрібна розгалужена мережа заправних станцій. А
для цього потрібні велетенські інвестиції енергетичних концернів.
У Сінгапурі обрали інший підхід, каже Ян Кроні з фірми Eonlux. Там
вирішили, що звичайної розетки має бути достатньо для того, щоб зарядити
автомобільний акумулятор. «Автомобілі в середньому простоюють 22 години
на добу, тобто їх не використовують. За таких умов не проблема, якщо
процес зарядження триває вісім годин»,- каже Кроні. Однак це можливо
лише тоді, якщо машина в середньому щодоби долає не більше 30-40
кілометрів.
Нарешті ще одна проблема – компоненти для автомобільних акумуляторів.
Один із них – літій. Його запаси в світі розподілені нерівномірно, каже
професор Зауер з Аахенського університету: «Великі запасі є в Болівії,
Чилі, Бразилії, власні резерви є в Китаю. Ось майже і все. У порівнянні з
цим нафтовий картель – дитячі забавки. Це може стати проблемою».
Автор: Андреас Бекер / Роман Гончаренко
Редактор: Захар Бутирський
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5708349,00.html