Колись німецька залізниця пишалася своїми швидкісними поїздами
ICE
(InterCityExpress). Комфортабельні, швидкі та надійні, як усе німецьке – так їх
рекламує виробник, електротехнічний концерн Siemens. До речі, віднедавна він
успішно експортує їх до сусідньої з Україною Росії.
Але в самій Німеччині поїзди ICE дедалі частіше ламаються. Останній гучний
випадок трапився в середині липня, коли в Німеччині стояла сильна спека. У
багатьох поїздах 2-го покоління відмовили кондиціонери, в результаті чого
їхнім пасажирам стало погано й чимало з них завершили подорож у лікарні.
Щоправда, серйозно ніхто не постраждав. Тепер усім, хто звернувся до лікаря,
виплатять компенсації – по 500 євро.
Проблеми з поїздами ICE виникають не перший раз. То в них виявляються
несправними колеса, в результат чого поїзд може зійти з рейок на швидкості
до 300 кілометрів на годину. А недавно в одного поїзда на ходу випали двері,
вдаривши зустрічний состав. Обійшлося без травм, але інцидент дав поштовх
дискусії про якість поїздів made in Germany.
Проблема в недостатньому обслуговуванні
Проблема серед іншого в тому, як сьогодні будують поїзди, вважає експерт з
питань залізничного транспорту, професор Ґюнтер Леффлер з Технічного
університету в Дрездені. «Раніше поїзди робили з великим запасом безпеки, -
сказав експерт в інтерв’ю інформаційному порталу tagesschau.dе. - Сьогодні є
точні розрахунки навантаження, і поїзд розрахований саме на це
навантаження». Якщо навантаження зростає, техніка не витримує.
Поїзди ICE, на думку Леффлера, є «найбільш високоякісними в Європі», але
їхнє технічне обладнання занадто складне, що й призводить до аварій. При
цьому експерт Дрезденського технічного вузу не вважає, що в цьому провина
лише виробника. Інженери концерну Siemens розробляють поїзди на
замовлення державного концерну Deutsche Bahn («Німецька залізниця»).
Леффлер вважає, що головна причина аварій – недостатнє обслуговування
поїздів, тобто їх дуже рідко ремонтують та оновлюють деталі.
Після відмови кондиціонерів у поїздах другого покоління ICE Deutsche Bahn
зробила висновок – кондиціонери буде повністю модернізовано.
Роман Гончаренко / Захар Бутирський / dpa / tagesschau.de