BMW надолужує відставання в «електричній» ніші
BMW боїться проґавити прихід «електричної епохи» в автопромисловості.
Мюнхенський виробник автомобілів преміум-класу представив нову марку,
під якою з 2013 року випускатимуться електричні та «гібридні» машини.
Під маркою «BMW i» вже за два роки з конвеєра заводу у Лейпцигу
сходитимуть електромобілі та спортивні авто з гібридним двигуном.
«Виходячи на ринок із субмаркою «BMW i», ми у майбутньому
орієнтуватимемося на клієнтів, для яких одночасно важлива і
екологічність, і ексклюзивність продукту», - заявив під час презентації
керівник відділу розробок Клаус Дреґер.
Перша серія передбачатиме дві моделі – i3 та і8. Розрахований на
чотири місця і3 має стати «автомобілем для міста» - компактним і
маневреним. Зробивши ставку на електромобільність, мюнхенці не стали
переорієнтовуватися на нові прошарки автомобілістів. Як і нинішні
бензинові BMW, їхні електричні побратими будуть задоволенням для
багатих. Концерн називає цінове вікно у межах 30-40 тисяч євро за
«міський» і3. При цьому аналітики схиляються радше до верхньої планки.
Ставка на легкість та аеродинамічність
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Клаус Дреґер: "екологічність і ексклюзивність"
Літера «і» у позначенні субмарки символізуватиме інновативність,
зазначив Дреґер, відповідаючи на запитання журналістів. Як видно зі
схематичних зображень, дизайнери дали розгулятися своїй фантазії. Вони
зазначають, що головна мета футуристичного дизайну – висока
аеродинамічність. Реалізувати задум дозволить карбон – легкий і гнучкий
вуглепластик.
Хоча і3 й не гоночний автомобіль, аеродинаміка має для нього ключове
значення, каже Клаус Дреґер. Адже мінімізація спротиву зменшує
споживання електрики, отже – зростає пробіг авто на одній зарядці. Нині
саме навколо максимального пробігу точиться боротьба між розробниками
електромобілів. BMW у цій боротьбі робить ставку на кузови з карбону.
«Волокна карбону дорожчі за сталь або пластик. Але їхня перевага –
легкість. Вага кузову з карбону удвічі менша за сталевий», - зазначає
інженер мюнхенського концерну Ульріх Кранц. Кузов і3 з карбону буде на
300 кілограмів легшим, ніж еквівалент зі сталі. Ця економія дозволяє
також компенсувати велику вагу батарей, яка є одним з недоліків
електромобілів.
Bildunterschrift: Футуристичні кузови з карбону
Майже півмільярда євро інвестицій
Налагодження лінії виробництва електромобілів у Лейпцигу
потребуватиме 400 мільйонів євро інвестицій, буде створено 800 нових
робочих місць. Однак на запитання, скільки ж електромобілів зійде 2013
року з конвеєрів лейпцизького заводу, у концерні конкретної відповіді не
дають. «Ми в Німеччині поставили собі мету – до 2020 року на наших
дорогах має бути один мільйон електромобілів. Ми хочемо, щоби значна
частина цих авто була виробництва BMW», - заявив керівник відділу
розробок Клаус Дреґер.
Виробники розуміють, що для успішного продажу електромобілів вже нині
потрібні інвестиції в інфраструктуру. Менеджмент BMW виділив 73
мільйони євро, які буде інвестовано у компанії, які займаються розробкою
інновативних рішень для електромобільності. Йдеться про «розумні
навігаційні системи», що надаватимуть інтерактивну інформацію про
електрозаправки та наявність місць для парковки, а також про нові моделі
«каршейрінґу» - публічного використання автомобілів у містах.
Автори: Тауфіґ Халіл/Євген Тейзе Редактор: Леся Юрченко
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14861102,00.html
|