Зайдіть до Ґете-Інституту в Лондоні, і у вас навряд чи складеться
враження, що у нього щось не гаразд. Дві тисячі дорослих записані
наразі на вивчення німецької мови, в першу чергу через економічну кризу
та необхідність знайти роботу.
Проте ситуація була кардинально
іншою ще п’ять років тому, стверджує робітник Ґете-інституту Карл
Пфайфер. "У школах ми спостерігаємо зараз зменшення рівня вивчення мов в
цілому, зокрема німецької. В той же час кількість дорослих, в першу
чергу людей віком 18-24 років, які записуються до нас на навчання,
зросла."
Інтерес до іноземних мов викликаний безробіттям
Причина
приходу людей до Ґете-інституту, яку найчастіше називають – "трошки
вчили німецьку в школі, проте недостатньо". Рівень мови, необхідний для
отримання роботи, є набагато вищим за те, що вони встигли вивчити в
школі.
Втім, студенти Ґете-інституту не мають часу втішатися зі
своїх знань: "Я думаю,- каже один з учнів,- що багато талановитих
людей у Європі зараз знають дві, три або навіть чотири мови. Отож, наші
англійські ледарі також мають упрягтися в роботу, вивчити принаймні одну
іноземну мову."
Протягом останніх семи років переважна більшість
британських підлітків випускалися зі школи без вивчення жодної
іноземної мови. Заявки британських держслужбовців на посади в
європейських інституціях відхилялися через відсутність у них мовних
навичок.
Навчання мові "не для галочки"
Тим часом, принаймні одна група батьків з Південного Лондону
намагається змінити цей сумний тренд. У початковій школі "Вікс" дітей
вчать вільному володінню французькою та англійською, що є частиною
двомовної програми, яку започаткував директор школи Марк Уолстенкрафт.
"У нас зібралася ціла група людей, які дуже прагнуть, щоб їхні діти
отримали двомовну освіту, а не просто декілька уроків "заради галочки",-
твердить Уолстенкрафт.
Марк Уолстенкрафт запевняє, що стимул бути щонайменше двомовною
людиною є значно більшим, ніж просто вивчення додаткової мови: "Це
відкриває їхній розум для іншого погляду на світ, інших мов. Це також є
способом стати громадянином світу".
Ґете-інститут та початкова школа "Вікс" є прикладами зацікавленості
британців у мовах, але це радше винятки з правила. Уряд висловлює
занепокоєння тим, що недостатньо британців розмовляють іноземними
мовами. Проте сподівається, що змінити ситуацію може зацікавленість у
цьому батьків. Питання в тому, чи можуть батьки зробити це самостійно?
Автори: Ніна Поттс, Олена Павленко
Редактор: Захар Бутирський
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14818791,00.html?maca=ukr-rss-ukrnet-ukr-all-3816-xml